اموال گیرندگان ارز دولتی بررسی شود

اموال گیرندگان ارز دولتی بررسی شود

نقدینه- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه اکنون دولت قبل از اقدام به هر کاری باید اموال گیرندگان ارز دولتی را بررسی کند، گفت: برخی با ارز دولتی کالایی خریداری اما با نرخ آزاد به مردم فروخته شد.

 به گزارش پایگاه خبری نقدینه، سیدکاظم دلخوش با اشاره به کاهش نرخ ارز در بازار ، افزود: این نوعی سیاست گذاری است که نسبت به چند روز قبل و ماه های گذشته در بازار بهتر جواب داده است.
وی با بیان اینکه، وجود بازار اولیه و ایجاد بازار ثانویه برای بهبود وضعیت ارزی در بازار کافی نیست، گفت: دولت باید جلوی ارز چند نرخی در بازار را بگیرد.
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سیاست گذاری جدید ارزی دولت در دو بخش تدبیر کرده است، افزود: بازار اولیه که همان تامین نرخ ارز مایحتاج ضروری است و بازار ثانویه که تقریبا کمی آزاد است و صرافی ها دستشان باز گذاشته شده است.
وی با تاکید بر اینکه وجود بازار اولیه و ایجاد ثانویه کافی نیست، گفت: دولت باید بیش از پیش به شرایط کلی بازار نظارت داشته و از نوسان نرخ ها بپرهیزد زیرا مشکل مردم امروز صرفا ارز نیست.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه باید سیستم اقتصاد کشور ساماندهی شود، تصریح کرد: باید حتما مدیران قوی و توانمند این سیستم را آماده کرده و کالا، خدمات و نیازمندی های مردم تامین شود.
دلخوش با تاکید بر اینکه تغییر وضعیت توزیع ارز در بازار ملاک بهبود وضعیت نیست، گفت: چون دو تا سه نرخ ارز در بازار داریم احتمال فساد وجود دارد از این رو باید جلوی این فساد و رانت خواری گرفته شود.
وی با بیان اینکه قوه قضاییه باید با عوامل فساد برخورد جدی داشته باشد، افزود: برخورد با اخلال گران بازار یکی از مسیرهایی است که به بهبود شرایط اقتصادی منتهی می شود.
دلخوش با تاکید بر اینکه اکنون دولت قبل از اقدام به هر کاری باید اموال گیرندگان ارز دولتی را بررسی کند، گفت: دیده شده که با ارز دولتی کالایی خریداری اما با نرخ آزاد به مردم فروخته شده است از این رو تعیین تکلیف این موارد باید در دستور کار قرار بگیرد.
به گزارش ایبنا، وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از افراد با احتکار کالا و اجناس به گرانی ها دامن زدند که این افراد در دولت و بخش خصوصی حضور دارند، تصریح کرد: باید بدانیم که نوسانات ارزی ارتباطی به تحریم ها ندارد و مسائل داخلی عامل اصلی این تغییرات هستند.
https://naghdineh.ir/page/36822/
لینک مطلب :
چاپ print version