مدیریت ریسک در شرکت‌های بیمه

وضعیت بیمه در واحدهای کوچک

مدیریت ریسک در شرکت‌های بیمه

نقدینه- نتایج یک تحقیقات جدید نشان می دهد که تنها یک سوم بنگاه های محلی کوچک و متوسط (SME) پوشش بیمه ای را خریداری کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، نتایج تحقیقات گروه مدیریت ریسک شرکت «بانکو دو برزیل اس ای» در این رابطه نشان می دهد که SME ها اقدامات ضعیفی در بخش مدیریت ریسک خود داشته اند. این تحقیقات نشان می دهد که بنگاه های کوچک و متوسط به دلیل هزینه های بالای حق بیمه ناشی از فقدان مدیریت ریسک در شرکت خود از خرید پوشش بیمه ای منصرف می شوند.
اطلاعات به دست آمده از بین ۱۲هزار و ۲۰۰شرکت در سه سال گذشته کسب شده و نشان می دهد که تنها ۳۲درصد از شرکت ها بیمه نامه صادر کرده اند. سیستم های پوشش خودکار شرکت ها، عمده ترین مسئله فراموش شده در این گزارش ذکر شده است.
این ارزیابی به این پرسش ها پرداخته است که آیا تمامی حوزه های ریسک شرکت های مورد ارزیابی تحت پوشش پیشگیری خودکار آتش سوزی و سیستم های کنترلی بوده اند؟ آیا حفاظت و سیستم های فشار هوا به طور صحیح و براساس استانداردهای فنی نصب و نگهداری می شوند و آیا انشعاب آب برای سیستم های حفاظتی نصب شده، کافی است یا خیر.
المیر فرناندز رییس ریسک های صنعتی شرکت بانکو دو برزیل اظهار داشت: تقریبا از هر ۱۰مورد پوشش مورد قرارداد برای بیمه ریسک صنعتی، شش مورد مربوط به ۹۵درصد از حجم خسارت ها بوده است. این بدان معناست که اقدامات پیشگیرانه می تواند خسارت ها را کاهش دهد و در نتیجه نرخ بهتری برای محصولات بیمه ای رقم بزند.
وی ادامه داد: راهنمای بیمه گری ریسک کم و بیش کمتر مورد اقبال قرار می گیرد و با اشتهای ریسک بیمه گران مطابقت ندارد. برای بیمه شده ای که هیچ نوع مدیریت ریسک مطلوبی ندارد، بیمه برای آنان دشوار و پُر هزینه خواهد بود.
مدیریت ریسک، فرآیندی است که به مدیران امکان می دهد میان هزینه های عملیاتی و هزینه های مالی اقدامات حفاظتی تعادل برقرار کرده و از طریق حفاظت از فرآیندهای کسب و کار که پشتیبان اهداف سازمان هستند، به منافع مربوطه دست یابند.
مدیریت ریسک، یک فرآیند جامع است که به منظور تعیین، شناسایی، کنترل و حداقل نمودن تاثیرات و عواقب رویدادهای احتمالی مورد استفاده قرار می گیرد. هدف مدیریت ریسک، کاهش ریسک اجرایی برخی فعالیت ها و فرآیندها به سطح قابل قبول و کسب تایید مدیریت ارشد است. از سوی دیگر، تمرکز مدیریت ریسک مالی بر روی ریسک هایی است که می تواند با استفاده از ابزار مالی و تجاری آن را اداره کند.

 

https://naghdineh.ir/page/36756/
لینک مطلب :
چاپ print version