آیفکس در بالاترین ارتفاع تاریخی خود ایستاد

رشد بیش از 3 درصدی شاخص کل فرابورس ایران

آیفکس در بالاترین ارتفاع تاریخی خود ایستاد

نقدینه- معاملات فرابورس ایران در آخرین روز کاری هفته جاری با رکوردشکنی شاخص کل و صعود این نماگر بازار تا ارتفاع 1154 واحدی پایان یافت تا بدین ترتیب آیفکس در بالاترین ارتفاع تاریخی خود بایستد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، در جریان دادوستدهای امروز چهارشنبه 23 خردادماه از ابتدای معاملات، شاخص کل فرابورس رو به صعود گذاشت و تنها در 50 دقیقه 31 واحد رشد کرد و تا پایان بازار میزان افزایش خود را به 37 واحد معادل 3.33 درصد رساند. روز جاری نمادهای «مارون»، «زاگرس»، «ذوب»، «هرمز»، «میدکو»، «ارفع» و «سرچمشه» هفت نمادی نخستی بودند که تا سطح حداکثر 10 واحد تاثیر مثبت بر شاخص کل فرابورس داشتند و نگاهی به نمادهای اثرگذار بر آیفکس نشان می‌دهد اغلب نمادها با سبزپوشی و رشد قیمت معاملات را به پایان رساندند.
در مجموع بازارهای اول و دوم فرابورس بیش از 180 میلیون سهم به ارزش بالغ بر 518 میلیارد ریال در این دو بازار معامله شد و نماد «چکاپا» متعلق به گروه صنایع کاغذ پارس شاهد جابه‌جایی بیش از 40 میلیون سهم به ارزش بیش از 139 میلیارد ریال بود و بیشترین حجم و ارزش معاملات را در این دو بازار به خود اختصاص داد. از سوی دیگر نماد ذوب‌آهن که در میانه بازار بازگشایی شد به عنوان پربیننده‌ترین نماد معاملاتی شناخته شد و سومین نمادی بود که بیشترین تاثیر مثبت را بر آیفکس گذاشت.
معاملات در بازار‌های نُه‌گانه فرابورس ایران نیز امروز در حالی پایان یافت که در مجموع بیش از 412 میلیون ورقه به ارزش بیش از یک هزار و 829 میلیارد و 700 میلیون میان معامله‌گران دست به دست شد.
همچنین بیش از 224 میلیون سهم به ارزش بیش از 316.5 میلیارد ریال در سه تابلو بازار پایه جابه‌جا و نماد شرکت مهندسی صنعتی روان فن‌آور (سهامی عام)، «خفناور»، در تابلوی ب این بازار درج شد. این شرکت در گروه خودرو و ساخت قطعات زیرگروه قطعات یدکی و جانبی وسایل نقلیه موتوری قرار داد و به عنوان دویست و بیست و سومین نماد معاملاتی است که پس از احراز تمامی شرایط لازم برای پذیرش از تاریخ 22 خرداد‌ماه 97 در فهرست نرخ‌های بازار پایه فرابورس ایران درج شده است.  
از سوی دیگر امروز معامله بیش از 6 میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های قابل معامله (ETF) به ارزش افزون بر 102.5 میلیارد ریال رقم خورد.
در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز نزدیک به 990 هزار ورقه بهادار با ارزشی بالغ بر 849 میلیارد ریال جابه‌جا شد که «اخزا605» با تغییر مالکیت بیش از 132 هزار ورقه به ارزش بیش از 118.5 میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش را در معاملات امروز این بازار به خود اختصاص داد.
نگاهی به معاملات تابلو تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد امروز بیش از 62 هزار ورقه تسه با ارزشی بیش از 42 میلیارد ریال معامله شده است و امتیاز تسهیلات مسکن فروردین 97 با بیشترین حجم و ارزش در صدر معاملات این تابلو قرار دارد.
 
https://naghdineh.ir/page/35377/
لینک مطلب :
چاپ print version