۲۲۴ میلیارد تومان سفته و برات برگشت خورد

۲۲۴ میلیارد تومان سفته و برات برگشت خورد

نقدینه- در پایان سال گذشته حدود ۲۲۴میلیارد تومان سفته برات برگشت خورده است.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، سفته و برات دو سند تجاری برای پرداخت مبلغی در وجه افراد است و هرچند این اسناد در مقایسه با چک کاربرد کمتری دارند اما به هر حال در شبکه بانکی مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند. آخرین آمارها از مبادلات سفته و برات نشان می‌دهد که در پایان سال گذشته بالغ بر ۴۷.۶میلیارد تومان از این دو سند در تهران فروخته شده که در مقایسه با سال ۱۳۹۵مبادلات آن حدود ۷.۸درصد افزایش دارد.
جریان مبادلات سفته و برات در سال گذشته از این حکایت دارد که حدود ۸۹۰۰برگ از این اسناد بانکی به مبلغی نزدیک به ۲۲۴میلیارد تومان واخواست شده است. در این دوره تعداد سفته و برات برگشت خورده هفت درصد کاهش و مبلغ آن حدود ۱.۴درصد در مقایسه با سال ۱۳۹۵افزایش دارد. همچنین شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده حدود ۱۰۹.۱بوده که نسبت به سال قبل از آن ۹واحد افزایش دارد.
به گزارش ایسنا، اما در رابطه با مبادلات چک به عنوان دیگر سند بانکی باید یادآور شد که آخرین آمارها به بهمن ماه سال گذشته برمی‌گردد که نشان می‌دهد حدود ۹میلیون و ۶۰۰هزار فقره چک مبادله شده که نسبت به دی ماه تا ۰.۲درصد کاهش داشته است. حجم چک‌های مبادله‌ای نیز حدود ۷۳هزار میلیارد تومان است که رشد ۹.۹درصدی دارد. از مجموع چک‌های مبادله شده هشت میلیون و ۲۰۰هزار فقره (۵۸هزار میلیارد تومان) وصول و یک میلیون و ۴۰۰هزار فقره (۱۴هزار و ۹۰۰میلیارد تومان) برگشت خورده است.
آمار بانک مرکزی از روند تغییرات سفته برات واخواست شده از سال ۱۳۸۶تا پایان ۱۳۹۶
 


https://naghdineh.ir/page/34637/
لینک مطلب :
چاپ print version