سال گذشته شاهد 25 درصد بازده در بورس و فرابورس بودیم

رییس سازمان بورس ایران:

سال گذشته شاهد 25 درصد بازده در بورس و فرابورس بودیم

نقدینه- امسال امیدواریم همچون سال گذشته شاهد افزایش بازدهی در بازار سرمایه باشیم.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، شاپور محمدی رییس سازمان بورس ایران، در افتتاح یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: سال گذشته شاهد 25 درصد بازده در بورس و فرابورس بودیم و امیدواریم امسال هم شاهد این بازده در بازار سرمایه باشیم.
وی با اشاره به امکان برقراری ارتباط بین فعالان بازار سرمایه و نهادهای مالی و علاقه مندان به حضور در بازار سرمایه در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، گفت: فرهنگ سازی و ارتقای سواد مالی علاقه مندان و فعالان اقتصادی مهمترین هدف برگزاری این نمایشگاه است.
معاون وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: امیدواریم شرکت ها مخاطبان خود را بشناسند و آنها را با نحوه ی سرمایه گذاری در بازار بورس، بانک و بیمه آشنا کنند.
محمدی با اشاره به اینکه بیش از 390 شرکت در این نمایشگاه حضور دارند، ادامه داد: در حاشیه ی این نمایشگاه، همچنین کارگاه های آموزشی در سطح بین المللی برای علاقه مندان برگزار می شود.
وی به تحولات بازار سرمایه در سال 96 اشاره کرد: حجم معاملات از 195 هزار میلیارد تومان در سال 95 به 247 هزار میلیارد تومان در سال 96 رسید. سامانه ی معاملات در سال گذشته به روز رسانی و از سامانه ی اسمارت نیز بهره برداری شد.
محمدی از کاهش توقف و بازگشایی نمادهای بسته در سال گذشته خبر داد و افزود: از حدود 70 نماد بسته در سال 95 در حال حاضر فقط 15 نماد بسته است که تلاش می شود در سالجاری بازگشایی شود. ضمن اینکه اکثر توقف ها به کمتر از یک روز کاهش پیدا کرده است.
محمدی با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی در سالجاری ادامه داد: امسال از طریق افزایش تامین مالی و کاهش نرخ انتشار اوراق به افزایش سودآوری شرکت ها کمک می کنیم.
https://naghdineh.ir/page/33858/
لینک مطلب :
چاپ print version