قطار دستمزد کارگران به ایستگاه آخر رسید

قطار دستمزد کارگران به ایستگاه آخر رسید

نقدینه- اعضای شورای عالی کار افزایش سایر سطوح مزدی کارگران در سال ۹۷را به میزان ۱۰.۴درصد به علاوه روزانه ۲۸۲۰تومان تصویب کرد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، در جلسه امروز شورای عالی کار که با حضور وزیر کار و نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی برگزار شد، شرکای اجتماعی میزان افزایش سایر سطوح مزدی کارگران را با ترکیبی از درصد و رقم ثابت تعیین کردند.
بر این اساس به پایه‌حقوق کارگران مشمول قانون کاری که دریافتی آنها بیش از ۹۳۰هزار تومان رقم حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال گذشته بوده است، ۱۰.۴درصد به علاوه ۲۸هزار و ۲۰۸ریال رقم ثابت اضافه خواهد شد.
همچنین پایه‌حقوق کارگران برای سال ۹۷، ۱۹.۵درصد افزایش پیدا کرد تا حقوق کارگران از فروردین امسال با افزایش ۱۸۱هزار و ۳۵۰تومان به یک میلیون و ۱۱۱هزار تومان برسد.
پایه سنوات برای کارگران قرارداد موقت و دائم مشمول قانون کار با بیش از یک سال سابقه همانند سال گذشته روزانه ۱۷۰۰تومان تعیین شد. حق اولاد کارگران نیز به ازای هر فرزند زیر ۱۸سال ۱۱۱هزار و ۱۲۶تومان اعلام شد.
با توجه به آن که شورای عالی کار در خصوص افزایش بن خواروبار و حق مسکن کارگران مصوبه‌ای نداشت، بر این اساس حق مسکن کارگران همچنان ۴۰هزار تومان و بن خواروبار ۱۱۰هزار تومان در فیش‌های حقوقی کارگران اعمال خواهد شد.
به گزارش ایسنا، با بسته شدن پرونده دستمزد سال ۹۷کارگران وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی روزهای آینده بخشنامه دستمزد سال ۹۷را برای اجرا به بنگاه‌های سراسر کشور ابلاغ خواهد کرد.

https://naghdineh.ir/page/33787/
لینک مطلب :
چاپ print version