حق بیمه رانندگان پرخطر افزایش می یابد

با تصویب آیین نامه ماده 18 قانون شخص ثالث:

حق بیمه رانندگان پرخطر افزایش می یابد

نقدینه- رییس کل بیمه مرکزی  از تصويب آيين نامه ماده ۱۸ قانون بيمه شخص ثالث با موضوع ضوابط تعيين سقف بيمه شخص ثالث، نحوه اعمال تخفيفات و جرایم آن از سوي هيات وزيران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، عبدالناصر همتی درباره جزیيات اين آيين نامه گفت: بر اساس اين آيين نامه، حق بيمه افرادي كه در سامانه راهنمايي و رانندگي داراي نمره منفي هستند به ازاي هر نمره يك درصد و تا سقف ۳۰ درصد افزايش مي يابد و رانندگاني كه رانندگي پرخطر انجام مي دهند نيز مشمول اضافه نرخ مي شوند.

وي افزود: در اين آيين نامه گذراندن دوره هاي رانندگي ايمن كه از سوي راهنمايي و رانندگي برگزار خواهد شد و خريد وسيله نقليه نو به ترتيب شامل ۱۰و ۵ درصد تخفيف حق بيمه مي شود.
همتي گفت: اين آيين نامه داراي ۱۱ ماده و چندين تبصره است كه بيانگر تخفيفات، تقسيط، تعيين نرخ حق بيمه و جرائم است و هدف اصلي از تصويب اين آيين نامه تعيين ضوابط سقف حق بيمه و تشويق به رانندگي صحيح و رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي و به تبع آن كاهش تصادفات و افزايش ايمني در كشور است.
رییس كل بيمه مركزي در ادامه گفت: يكي ديگر از ويژگي هاي اين آيين نامه جلوگيري از حذف تمام تخفيفات عدم خسارت بر اثر يك تصادف است و صرفا بخشي از تخفيفات از بين مي رود.
وي خاطر نشان كرد: اميدواريم با اجرايي شدن اين ايين نامه بر اساس نوع رانندگي بيمه گذاران، نرخ حق بيمه عادلانه تر و مناسب با رفتارهاي آنها تعيين شود.
بر اساس این گزارش، به موجب اين آيين نامه شركت هاي بيمه مي توانند بين۵۰ تا ۷۵ درصد حق بيمه را بسته به شرايطي در اقساط شش ماهه دريافت كنند.
https://naghdineh.ir/page/29759/
لینک مطلب :
چاپ print version