امضای فاینانس ۱.۵ میلیاردی میان ایران و روسیه

امضای فاینانس ۱.۵ میلیاردی میان ایران و روسیه

نقدینه- مدیر بین الملل و تجهیز منابع بانک صنعت و معدن از امضای قرارداد فاینانس یک و نیم میلیارد یورویی به منظور تامین مالی پروژه نیروگاه حرارتی هرمزگان بین بانک مزبور و ونش اکونوم بانک روسیه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، عباس دانشور با تاکید بر اینکه از مجموع یک و نیم میلیارد یورویی فاینانس، ۸۵درصد یعنی ۱.۲میلیارد یورو به وسیله طرف خارجی تامین مالی خواهد شد، افزود: این دومین قراردادی است که بانک صنعت و معدن در دوران پسابرجام با طرف های خارجی امضا می کند.
وی ادامه داد: قرارداد فاینانس ۱.۲میلیارد یورویی تامین مالی پروژه برق دار کردن قطار گرمسار به اینچه برون نیز بزودی بین بانک مزبور و طرف روسیه به امضا خواهد رسید.
مدیر بین الملل و تجهیز منابع بانک صنعت و معدن در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: آنچه که در بانکداری بین الملل تحت عنوان فاینانس شناخته می شود قراردادهای تامین مالی فی مابین یک بانک ایرانی و بانک های خارجی است.
دانشور در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه «ونش اکونوم بانک» یک بانک توسعه ای دولتی در روسیه است، اظهارداشت: بانک صنعت و معدن نیز تنها بانک تخصصی در حوزه صنایع، معدن و زیر ساخت در کشور شناخته می شود.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر بانک های خارجی علاقمندی زیادی مبنی بر گسترش روابط کارگزاری با بانک های ایرانی به ویژه بانک صنعت و معدن از خود نشان می دهند.
https://naghdineh.ir/page/28460/
لینک مطلب :
چاپ print version