تلاش بانک مرکزی برای حل مشکل همه موسسات مالی تا سه ماه آینده

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به نقل از رییس کل خبر داد:

تلاش بانک مرکزی برای حل مشکل همه موسسات مالی تا سه ماه آینده

نقدینه- سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس به نقل از رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد که این بانک در تلاش است تا در سه ماه آینده مشکل همه مؤسسات مالی را حل کند.

نقدینه- حسین نقوی‌حسینی  درباره جلسه دیروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: سیف رییس بانک مرکزی و معاونان ایشان، اشراق معاون حقوقی و امور مجلس نیروی انتظامی و مسوولان پولی و مالی برخی دستگاه‌های امنیتی در جلسه حضور داشتند تا بحث مؤسسات مالی، پولی و مشکلاتی که برای سپرده‌گذاران ایجاد شده است، بررسی شود.

وی ادامه داد: ابتدا سیف با اشاره به سابقه مؤسسات مالی و پولی گفت که از ابتدای کار نسبت به خطر این مؤسسات هشدار لازم را اعلام کرده‌ایم، چراکه در شرایطی که نرخ سود سرکوب شده و تورم بسیار بالا است، فعالیت مؤسسات مالی با وعده سود بیشتر مشکلات متعددی را درپی خواهد داشت.
نقوی‌حسینی توضیح داد: مؤسسات با وعده سود بیشتر پول‌های مردم را جذب کردند و عمده‌ترین فعالیت آنها، بازپس‌دهی برخی از سودها و خرید ملک بوده است که با توجه به رکود ملک و کاهش سپرده‌گذاری، ایجاد بحران طبیعی بوده است.
وی ادامه داد: سیف توضیح داد با وجود اینکه قیمت کارشناسی املاک، تراز مؤسسات را درست کرده بود، اما واقعیت این بود که کسی برای رقم کارشناسی پول پرداخت نمی‌کند و ما برای حل این مشکل راه‌حل‌های متعددی ارائه کردیم تا در اولین فرصت این بحران برطرف شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس تضافه کرد: سیف تأکید کرد که در درازمدت اجازه فعالیت به چنین مؤسسات نخواهیم داد و سعی می‌کنیم طی 3 ماه آینده مشکل تمامی  مؤسسات مالی حل شود.
نقوی‌حسینی تصریح کرد: حیدری معاون نظارت بانک مرکزی تأکید کرد که باید به نحوی دارایی‌های موجود مؤسسات مالی بین سپرده‌گذاران توزیع شود که سپرده‌گذاران کلان و خرد به نسبت سپرده، سرمایه خود را باز پس گیرند.
وی ادامه داد: پس از توضیحات مسئولان بانک مرکزی، برخی از نمایندگان از جمله دهقانی، کریمی‌قدوسی، ذوالنوری، کواکبیان، بنده، برزگر، رضایی، برومندی، جمالی، حسن‌بیگی و نوریان اظهارنظر کردند.
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس اظهار داشت: کمیسیون ضمن ابراز تأسف از وضعیت جاری مؤسسات مالی و اعتباری و مشکلات فراوان پیش آمده برای مردم بر ضرورت حل هر چه سریع‌تر این مشکلات و بازپرداخت پول سهامداران با مدیریت و تدبیر بانک مرکزی و برخورد قاطع با متخلفان تأکید کرد.
https://naghdineh.ir/page/26481/
لینک مطلب :
چاپ print version