کلاهبرداری مسوول تعاونی مسکن به بهانه لیزینگ خودرو

در گرگان به دام افتاد

کلاهبرداری مسوول تعاونی مسکن به بهانه لیزینگ خودرو

نقدینه - دادستان عمومی و انقلاب گرگان گفت: مسوول تعاونی مسکنی که به بهانه ی لیزینگ خودرو، کلاه مردم را بر می داشت در گرگان به دام افتاد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه،  سیدمصطفی حقی افزود:  شرکتی با نام "پرتو جهان امن " با هدف احداث مسکن ، در تهران تاسیس شده بود اما در ادامه فعالیت خود بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی، اقدام به لیزینگ خودروهای سنگین کرده است.

وی با بیان این که این فرد اقدام به ایجاد نمایندگی در نقاط مختلف کشور از جمله گرگان و انتشار تبلیغات در جراید کرده بود افزود: متاسفانه تعداد زیادی از افراد با اعتماد به این شرکت،مبالغی بین 60 تا 90 میلیون تومان را به امید تحویل خودروهای سنگین به حساب شرکت " پرتو جهان امن " واریز کردند  اما با گذشت زمان، خودروهای وعده داده شده واگذار نشد.

حقی  ادامه داد: پس از آن با طرح شکایت تعدادی از مالباختگان در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان نسبت به نمایندگی این شرکت درگرگان ، پرونده تشکیل شد.

وی تصریح کرد : پس از رسیدگی اولیه این پرونده در شعبه 5 بازپرسی دادسرا به دستور بازپرس ، متهم اصلی این پرونده در تهران جلب و پس از تفهیم اتهام در داسرای گرگان با قرار بازداشت موقت ، روانه زندان شد.

به گفته دادستان مرکز استان، به دلیل ورود شاکیان جدید و گستردگی ابعاد پرونده ، تحقیقات تکمیلی همچنان ادامه دارد.

وی با بیان این که تا کنون بیش از 70 نفر  از این شرکت ، شکایت کرده اند به افرادی که قصد خرید خودرو از طریق دریافت تسهیلات از شرکت های لیزینگ را دارند، توصیه کرد پیش از هر اقدامی، با استعلام از سازمان های مسوول، نسبت به معتبر بودن این شرکت ها اطمینان حاصل کنند تا خدای ناکرده مشکلات بعدی دامنگیر آنان نشود و شاهد تشکیل پرونده های سنگین در محاکم قضایی نباشیم.

https://naghdineh.ir/page/2494/
لینک مطلب :
چاپ print version