بازپرداخت تسهیلات اشخاص دچار حوادث غیرمترقبه شده،به مدت 3 سال استمهال می شود

معاون استاندار قزوین

بازپرداخت تسهیلات اشخاص دچار حوادث غیرمترقبه شده،به مدت 3 سال استمهال می شود

نقدینه - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: بازپرداخت تسهیلات مربوط به اشخاص دچار حوادث غیرمترقبه شده به مدت 3 سال استمهال می شود.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، 'منوچهر حبیبی' روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: براساس قانون بودجه سال 1393 کشور تمامی بانک های کشور اعم از دولتی، غیر دولتی و موسسات مالی و صندوق حمایتی که به بخش کشاورزی تسهیلاتی پرداخت نموده اند، موظفند بازپرداخت وامهای اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی که دچار خسارت خشکسالی یا سرمازدگی یا آفات و بیماریهای همه گیر و یا حوادث غیر مترقبه و یا آتش سوزی غیر عمدی شده باشند را با تایید کارگروهی به مدت سه سال استمهال کنند..
وی همچنین افزود:این کارگروه متشکل از نمایندگان جهاد کشاورزی شهرستان، بانک مربوطه در شهرستان، صندوق بیمه کشاورزی شهرستان و فرمانداری شهرستان ، مشروط به تامین اعتبار بار مالی اضافی از محل اعتبارات قانون مدیریت بحران کشور مصوب کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و اعتبارات پیش بینی نشده قانون بودجه است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین یادآور شد: سازمان مدیریت بحران کشور، استان قزوین را هم جزو استانهای تحت تاثیر حوادث غیرمترقبه دانسته و باید نسبت به تشکیل کارگروه و در این راستا، اقدامات لازم برای شناسایی و معرفی اشخاص حقیقی و حقوقی که در بخش کشاورزی توانایی بازپرداخت وام های دریافتی خود را در اثر حوادث غیرمترقبه از دست داده اند،اقدام شود.
وی در پایان افزود: فرمانداران موظف هستند با مراعات قانون و آیین نامه های موجود، اقدام و نتایج حاصله جهت انعکاس به وزارت متبوع را به اداره کل مدیریت بحران استان منعکس کنند.

https://naghdineh.ir/page/2481/
لینک مطلب :
چاپ print version