خبرهای بسیار خوبی از موسسه کوثر در راه است

عیسی رضایی، مدیرعامل:

خبرهای بسیار خوبی از موسسه کوثر در راه است

نقدينه- مديرعامل موسسه اعتباري كوثر اعلام كرد كه خبرهاي خوبي از اين موسسه در راه است كه به زودي اعلام خواهد شد.

عيسي رضايي در حاشيه همايش اقتصاد مقاومتي و برجام، سال آينده را هم سالي سختي براي اقتصاد كشور و نظام بانكي خواند و افزود: سال ٩٦ هم بانك ها از منظر مولفه هاي اقتصادي، شرايطي بهتر از امسال نخواهند داشت.

وي با اشاره به افزايش نرخ هاي سود سپرده در روزهاي پاياني سال، درباره دلايل اين افزايش گفت: هرچه به پايان سال نزديك مي شويم تقاضا براي نقدينگي افزايش مي يابد وبانك ها هم چون وجوه خود را مصرف كرده اند، به سمت جذب منابع با نرخ هاي بالا حركت مي كنند.

به گفته وي، هم اكنون برخي از بانك ها بيش از حد مجاز نيز منابع خود را مصرف كرده اند كع اين امر فشار مضاعفي را به آنها وارد كرده است.

رضايي با تاكيد بر اين نكته كه بانك ها سال آينده هم سال سختي را تحمل خواهند كرد، ادامه داد: شرايط اقتصادي اين گونه ديكته مي كند ولي اگر يك مسير تورمي در پيش گرفته شود همه بانك ها از اين وضعيت خارج خواهند شد.

مديرعامل موسسه كوثر خاطرنشان كرد: هم اكنون بيشتر دارايي بانك ها به املاك تبديل شده است كه بيشتر آنها افت قيمت هم داشته اند ضمن اين كه هرچه وثيقه هم به تمليك بانك ها در مي آيد به دليل شرايط اقتصادي امكان فروش پيدا نمي كند ولي اگر شرايط تومرمي شود هم قيمت اين املاك افزايش مي يابد و هم فروش آنها تسهيل مي شود.

وي با اشاره به فروش اوراق مشاركت از سوي برخي از شركت هاي خودروسازي با نرخ هاي ٢٥ تا ٢٨ درصد و انتشار اوراق بدهي با نرخ ٢٢ درصد كه با احتساب معافيت مالياتي نرخ آنها به ٣٢درصد مي رسد، تاكيد كرد: اگر قرار است نرخ ها رعايت شود همه بايد رعايت كنند تا بازار نرخ ها سامان دهي شود.

وي درباره وضعيت عملكرد موسسه اعتباري كوثر گفت: ما در سال جاري بر تمركز بخش عمده اي از دارايي هاي موسسه تمركز كرده بوديم كه متاسفانه فروش بخشي از اين املاك ميسر نشدو به همين دليل مجبور شديم سود سهم موسسه را از ٢٠ تومان به ١٢ تومان تعديل كرديم كه اميدواريم اين رقم در پايان سال محقق شود.

وي در عين حال سود سهم موسسه را براي سال آينده ١٥ تومان پيش بيني كرد.

https://naghdineh.ir/page/23536/
لینک مطلب :
چاپ print version