مذاکره بیمه های خارجی برای خرید سهام بیمه های داخلی

رییس کل بیمه مرکزی در پاسخ به نقدینه تایید کرد:

مذاکره بیمه های خارجی برای خرید سهام بیمه های داخلی

نقدینه- رییس کل بیمه مرکزی درباره ورود شرکت های بیمه خارجی به کشور گفت: بی تردید این اتفاق در آینده خواهد افتاد.

عبدالناصر همتی در پاسخ به سوال پایگاه خبری نقدینه،مذاکرات شرکت های بیمه خارجی با شرکت های بیمه داخلی برای خرید سهام آنها را تایید کرد و اظهار داشت: در جریان این مذاکرات هستم و می دانم که با چه شرکت هایی مذاکره شده است اما چون هنوز این مذاکرات نهایی نشده است نمی توانم نامی از شرکت های مذکور ببرم.
وی با بیان این نکته که شرکت های بیمه خارجی در پی خرید سهام بیمه های ایرانی هستند، یادآور شد: این شرکت ها شرایط بین المللی و داخلی را ارزیابی می کنند و مصمم هستند که در ایران سرمایه گذاری کنند.
 
واحدهای پلاسکو 49 میلیارد تومان خسارت می گیرند
همتی درباره پوشش بیمه واحدهای تجاری ساختمان پلاسکو، اظهار داشت: 14 شرکت بیمه درگیر پوشش بیمه ای این واحدها هستند که 210 واحد یعنی 35 درصد واحدهای این ساختمان را تحت پوشش بیمه قرار داده اند.
رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: بر اساس آخرین برآوردها، مجموع تعهدات این شرکت ها 49 میلیارد تومان است که پرداخت خسارت شروع شده و تا روز گذشته 9 میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده است.
به گفته وی، بقیه خسارت هم به زودی به آسیب دیدگان پرداخت خواهد شد.
وی با بیان این نکته که آتش نشانان هم پوشش لازم بیمه ای را دارند، گفت: بیمه های عمر و حادثه تکمیلی و بیمه مسوولیت دارند که پس از بررسی های مقتضی، اقدامات لازم از سوی شرکت های بیمه صورت خواهد گرفت.
 
با نگهداری ریسک های بزرگ در داخل کشور مخالفم
همتی مخالفت خود را با نگهداشتن ریسک های بزرگ در داخل کشور ابراز کرد و گفت: عده ای معتقدند که باید همه ریسک را در داخل نگهداری کرد این درحالی است که اگر یک اتفاق جدی بیفتد هیچ کس پاسخگو نخواهد بود.
وی افزود: ما معتقدیم که برای جلوگیری از سوخت ملی باید پوشش اتکایی خارجی را خریداری و ریسک را توزیع کنیم.
به گفته وی، صنعت بیمه کشور ظرف مدت 6 سال هر سال 10 میلیون دلار حق بیمه از شرکت های پتروشیمی بابت بیمه اتکایی داخلی آنها دریافت کرد ولی با بروز حادثه در پتروشیمی بوعلی، به یکباره 100 میلیون دلار خسارت پرداخت کرد و در مجموع 40 میلیون دلار زیان داد در حالی که اگر پوشش اتکایی خارجی گرفته بود این زیان را متحمل نمی شد.
 
مشکل بیمه نفتکش ها و کشتیرانی رفع شد
همتی با بیان این نکته که پس از برجام موفقیت های خوبی در روابط با شرکت های بیمه خارجی ایجاد شده است، اظهار داشت: بیمه نفتکش ها، کشتیرانی و به عبارت کلی حمل و نقل دریایی حل شده و دیگر مشکلی از نظر پوشش اتکایی خارجی وجود ندارد.
وی ادامه داد: در زمینه اتکایی مذاکرات خوبی با شرکت های بیمه خارجی صورت گرفته است که البته این شرکت ها نگرانی هایی بابت جریمه های دولت آمریکا دارند و به همین دلیل در قراردادهای خود، شرایطی را اضافه می کنند.
رییس کل بیمه مرکزی، روند موجود را روند مطلوبی خواند و گفت: الان صنعت بیمه ایران تعیین کننده شرایط است چون از موضع بی نیازی به خدمات شرکت های بیمه خارجی، وارد شده است.
وی از افزایش سهم بیمه های عمر در سبد پورتفوی صنعت بیمه کشور از 9 درصد سه سال پیش به 13.1 درصد در شرایط کنونی خبر داد و اظهار داشت: تا یکی دو سال دیگر رشد 50 درصدی بیمه های عمر که تا پایان برنامه توسعه ششم پیش بینی شده است محقق خواهد شد.

https://naghdineh.ir/page/22317/
لینک مطلب :
چاپ print version