افت ۹ درصدی لیر در ۱۲ روز

افت ۹ درصدی لیر در ۱۲ روز

نقدینه- مشکلات اقتصادی ترکیه تأثیر خود را با کاهش ارزش لیر نشان داده که بدترین کارنامه را در بین سایر ارزهای معتبر در جهان در روزهای ابتدایی سال 2017 داشته است. هرچند که تنها چند روز از آغاز سال 2017 می گذرد ولی در همین زمان محدود نیز شاهد سقوط ارزش لیر ترکیه بوده ایم. 

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، در ابتدای سال 2017 هر 3.51 لیر ترکیه در برابر 1 دلار امریکا مورد داد و ستد قرار می گرفت ولی هم اکنون این نرخ به 3.85 لیر در برابر هر دلار امریکا رسیده که نشان دهنده افت 9.6 درصدی ارزش پول ملی ترکیه در برابر دلار امریکا در 1۲روز اخیر است. این نوسان قیمت نشان می دهد که ارزش لیر ترکیه یکی از بدترین تجربیات را در سال های اخیر به نمایش گذاشته است.
در روزهای آغازین سال 2016 هر 2.9 لیر در برابر هر 1 دلار امریکا مورد داد و ستد قرار می گرفت که این رقم در ابتدای سال 2017 به 3.51 لیر در برابر هر دلار امریکا رسید که نشان می دهد ارزش پول ملی ترکیه در سال گذشته میلادی 21 درصد کاهش یافته است. در خبر مشابهی بلومبرگ از کاهش 17 درصدی ارزش لیر ترکیه در یکسال اخیر خبر داده که دورنمای تیره و نگران کننده ای را از ثبات اقتصادی این کشور به نمایش می گذارد. نگاهی به نوسان ارزش ارزهای معتبر بین المللی در روزهای نخست سال 2017 نشان می دهد که لیر ترکیه بدترین عملکرد را در 11 روز ابتدایی سال میلادی جاری در بین ارزهای مهم جهان از خود بر جای گذاشته است.
https://naghdineh.ir/page/21965/
لینک مطلب :
چاپ print version