بیمه رازی اولین شرکت ایرانی با رتبه اعتباری بین المللی

یونس مظلومی خبر داد:

بیمه رازی اولین شرکت ایرانی با رتبه اعتباری بین المللی

نقدینه_ مدیرعامل شرکت بیمه رازی اعلام کرد که این شرکت اولین شرکت بیمه ایرانی است که موفق به دریافت رتبه اعتباری بین المللی بیمه شده است.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، این رتبه اعتباری بین المللی پس از بررسی های صورت گرفته از سوی موسسه ای معتبر و دارای مجوز از اتحادیه اروپا به شرکت بیمه رازی ارائه شده است.
یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه رازی در جمع خبرنگاران به بیان جزییات دریافت این رتبه اعتباری بین المللی پرداخت و گفت: رتبه بیمه رازی در ایران +A بوده و در سطح بین الملل هم به رتبه +B رسیده ایم.
وی خاطر نشان کرد: شرکت بیمه رازی همواره به دنبال افزایش فعالیت های خود در سطح بین المللی بوده و اخذ ابن رتبه اعتباری به این امر کمک خواهد کرد.
مظلومی همچنین با اشاره به این نکته که بیمه رازی در تلاش است تا در واگذاری اتکایی از بیمه گران معتبر بین المللی استفاده کند، افزود: در سال های تحریم به علت وجود محدودیت روابط بین المللی موفق به استفاده از بیمه گران درجه یک اروپایی برای واگذاری اتکایی نشدیم و به ناچار از بیمه گران درجه یک آسیایی استفاده کردیم که سطح پایین تری داشتند.
مدیرعامل بیمه رازی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به برداشته شدن تحریم ها و دریافت رتبه اعتباری بین المللی می توان به افزایش روابط بهتر و بیشتر در عرصه های بین الملل امیدوار بود و بتوانیم قراردادهای بهتری برای همکاری با شرکت های درجه یک دنیا داشته باشیم.
مظلومی در باره ملاک های موسسه رتبه بندی اعتبار بین المللی بیمه گفت: این موسسه که تحت نظر اتحادیه اروپا فعالیت می کند، برای ارائه این رتبه به مسائلی چون توانگری ایفای تعهدات و مدیریت ریسک، آمادگی شرکت بیمه از نظر ایفای تعهدات به لحاظ داشتن نقدینگی لازم در زمان نیاز و اینکه شرکت بیمه چقدر ریسک ها را نگه می دارد، آیا منابع را در جای مناسبی توزیع می کند یا خیر و.... توجه می کند و معیار رتبه بندی قرار می دهد.
وی در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری نقدینه در رابطه با تاثیر دریافت رتبه بندی اعتباری در سود آوری شرکت گفت: این اتفاق حتما بر سود آوری شرکت تاثیر مثبت خواهد داشت و با توجه به افزایش روابط بین المللی شرکت می تواند ریسک های بیشتری را پوشش داده و سود آوری را افزایش دهد. 
مظلومی با اشاره به اینکه سال هاست شرکت بیمه رازی در سطح 1 توانگری قرار دارد، افزود: شرکت تمام تلاش خود را خواهد کرد که این سطح توانگری را حفظ کند.
مدیرعامل بیمه رازی در ادامه خاطر نشان کرد: این شرکت از ابتدای سال جاری تا کنون 490 میلیارد تومان حق بیمه صادره داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 70 درصد رشد داشته است.
وی در زمینه مساله آموزش در صنعت بیمه اظهار کرد: در 14 سالی که صنعت بیمه خصوصی سازی شده، این صنعت نتوانسته در زمینه آموزش نیروهای جدید چندان موفق ظاهر شود با این حال شرکت بیمه رازی با میانگین آموزش 70 ساعت در سال بالاترین نفر_ساعت آموزش را در میان شرکت های بیمه دارد.
مظلومی در باره افزایش تعداد شرکت های بیمه گفت: افزایش تعداد شرکت های بیمه اگر با هدف گسترش بازار بیمه و ارائه محصولات جدید باشد، می تواند موجب توسعه صنعت بیمه شود اما اگر قرار باشد شرکت های جدید وارد بازار شده و از همان محصولات قدیمی برای جذب مشتری استفاده کنند، اتفاق مثبتی برای صنعت بیمه نخواهد افتاد. در واقع شرکت های جدید باید با رویکرد توسعه بازار از نظر محصول و گسترش فعالیت در گستره جغرافیایی وارد بازار شوند.
مدیرعامل بیمه رازی از پیشرفت فعالیت این شرکت در زمینه بیمه عمر و زندگی خبر داد و افزود: ما فعالیت در زمینه بیمه عمر را دیر شروع کردیم اما در این مدت پیشرفت خوبی در این زمینه داشتیم و در حال حاضر حدود 5 درصد از پرتفوی این شرکت به بیمه عمر تعلق دارد.
https://naghdineh.ir/page/20041/
لینک مطلب :
چاپ print version